Deklaracja dostępności
Koordynator ds. dostępności.
Dostępność strony internetowej.
Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Opolskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Strzelcach Opolskich.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony: https://strzelceopolskie.praca.gov.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2018-05-20. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- pliki PDF, DOC itp. mogą posiadać źle zaznaczoną logiczną strukturę.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-13, data ostatniej aktualizacji oświadczenia: 16.03.2022 r.. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Zygfryd Ziegler, opst@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 4621800. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do budynku prowadzi wejście od ulicy Gogolińskiej - do wejścia prowadzi również podjazd dla wózków inwalidzkich.
Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze.
Na parkingu przed budynkiem Urzędu wyznaczono jedno miejsce postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. Na schodach zamontowane są poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze Urzędu.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W Urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej. Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. Na schodach zamontowane są poręcze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze Urzędu. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na parkingu przed budynkiem Urzędu wyznaczono jedno miejsce postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Osoba niepełnosprawna może wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Strzelcach Opolskich.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W kontakcie z naszym urzędem osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem Urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: opst@praca.gov.pl lub na numer faksu: 77 4621801. Zgłoszenie powinno zawierać informacje o preferowanej metodzie komunikacji oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło.
Powyższe zgłoszenie należy przesłać na minimum 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
Skorzystanie z usługi tłumacza PJM, SJM, SKOGN jest bezpłatne dla osoby będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 511).
W zakresie dostępności informacyjno – komunikacyjnej.
Kontakt z PUP w Strzelcach Opolskich możliwy jest poprzez:
- napisanie pisma/złożenie wniosku na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Opolskich, ul. Gogolińska 2a, 47-100 Strzelce Opolskie;
- przesłanie pisma na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /pupstrzelceop/SkrytkaESP;
- przesłanie pisma przez stronę: praca.gov.pl
- wysłanie maila na adres e-mail: opst@praca.gov.pl
- wysłanie faksu na nr: 77 4621801;
- skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 77 4621800;
- skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania.